Regulamin
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Kreatywny uczeń w innowacyjnej Szkole Podstawowej w Koziegłowach”
na rok szkolny 2018/2019 i 2019/2020
Projekt realizowany w ramach: Oś priorytetowa XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego dla poddziałania 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Kreatywny uczeń w innowacyjnej Szkole Podstawowej w Koziegłowach” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego 2014-2020. - Beneficjentem projektu (wnioskodawcą) jest Gmina i Miasto Koziegłowy.
- Zasięg projektu obejmuje uczniów/uczennice II etapu edukacyjnego
i nauczycieli/nauczycielki Zespołu Szkół w Koziegłowach, który jest jednostką realizującą projekt. - Biuro projektu mieści się w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy,
pl. Moniuszki 14, 42-350 Koziegłowy, tel. 34 3141219 wew. 120, 121. - Projekt jest realizowany w trakcie 2 lat szkolnych, tj. rok 2018/2019
i 2019/2020, rozpocznie się 01 stycznia 2019r. a zakończy się 31 grudnia 2020r.
§ 2. SŁOWNIK POJĘĆ I SKRÓTÓW
- Ilekroć w dalszej części dokumentu jest mowa bez bliższego określenia o:
a) Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Kreatywny uczeń
w innowacyjnej Szkole Podstawowej w Koziegłowach”.
b) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin rekrutacji
i uczestnictwa w projekcie „Kreatywny uczeń w innowacyjnej Szkole Podstawowej w Koziegłowach”.
c) Uczniu/uczennicy – należy przez to rozumieć osobę posiadającą status ucznia Szkoły Podstawowej w Koziegłowach.
d) Nauczycielu/nauczycielce – należy przez to rozumieć nauczyciela/nauczycielkę Zespołu Szkół w Koziegłowach, bądź nauczyciela zatrudnionego w innej szkole z terenu Gminy i Miasta Koziegłowy.
e) RPO WSL 2014-2020 – Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
f) Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć osobę zakwalifikowaną do udziału w projekcie (uczeń/uczennica/nauczyciel/nauczycielka) zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym dokumencie, bezpośrednio korzystającą z wdrażanej pomocy.
g) Koordynatorze projektu – należy przez to rozumieć osoby zatrudnione w Urzędzie Gminy i Miasta Koziegłowy oraz koordynatorzy szkolni – należy przez to rozumieć osoby zatrudnione w Zespole Szkół w Koziegłowach.
h) Kompetencjach kluczowych niezbędnych na rynku pracy – kompetencje kluczowe z katalogu wskazanego w zaleceniu Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.
§ 3. ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE I ORGANIZACYJNE
- Głównym celem projektu jest przyrost wiedzy i umiejętności uczniów poprzez realizację programu wsparcia uczniów w rozwoju kompetencji kluczowych oraz wdrożenie innowacyjnych metod nauczania w Szkole Podstawowej w Koziegłowach oraz doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli.
- Projekt dotyczy polepszenia kompetencji matematycznych, językowych
i informatycznych uczniów Szkoły Podstawowej w Koziegłowach. Priorytetem Wnioskodawcy jest wzrost zaangażowania uczniów w proces edukacyjny, rozwijanie talentów i pasji przez wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania opartych na TIK. Uczestnicy będą nabywać umiejętności pracy zespołowej, niwelować bariery dotyczące komunikacji w języku angielskim oraz kształtować kompetencje uczenia się przez całe życie. Uczniowie zostaną wyposażeni w praktyczną wiedzę dotyczącą rynku pracy i kompetencje pozwalające im prawidłowo funkcjonować w przyszłości. - W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z całkowicie bezpłatnej, kompleksowej pomocy:
a) formy wsparcia dla uczniów/uczennic:
- zajęcia dodatkowe, pozalekcyjne z matematyki i języka angielskiego,
- warsztaty z doradztwa zawodowego,
- wyjazdy edukacyjne dla uczniów biorących udział w zajęciach,
b) formy wsparcia dla nauczycieli/nauczycielek:
- szkolenia doskonalące, warsztaty
c) wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkoły, w powiązaniu z działaniami realizowanymi na rzecz uczniów - zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi TIK, wyposażenia pracowni szkolnych do nauczania przedmiotów matematycznych.
§ 4. GRUPA DOCELOWA
- Uczestnikami projektu (odbiorcami wsparcia) mogą być wyłącznie uczniowie/uczennice i nauczyciele/nauczycielkiZespołu Szkół
w Koziegłowach. - Projektem objętych zostanie minimum 130 uczniów (65 dziewcząt i 65 chłopców) oraz 20 nauczycieli (18 kobiet i 2 mężczyzn).
- Kryteria uczestnictwa:
Uczestnikiem projektu może zostać osoba, która spełni łącznie następujące warunki:
1) posiada status ucznia Szkoły Podstawowej w Koziegłowach lub jest nauczycielem Zespołu Szkół w Koziegłowach bądź nauczycielem zatrudnionym w innej szkole z terenu Gminy i Miasta Koziegłowy.
2) jest zainteresowana udziałem w projekcie i otrzyma zgodę rodziców/opiekunów prawnych na udział w projekcie
3) dopełni wszystkich formalności określonych w § 7 i § 8 niniejszego regulaminu.
§ 5. OGÓLNE ZASADY REALIZACJI FORM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Przewidziane formy wsparcia dla grupy docelowej mają charakter nieodpłatny.
- Przedstawiciele grupy docelowej mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia, wg własnych potrzeb i możliwości.
- Zajęcia/szkolenia/warsztaty dla uczestników projektu będą organizowane w salach placówki oświatowej uczestniczącej w projekcie
z wykorzystaniem narzędzi ICT, pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w projekcie. - W ramach projektu przewidziano realizację części zajęć z doradztwa zawodowego we współpracy z otoczeniem zewnętrznym poprzez łączenie zajęć stacjonarnych z wyjazdami/wyjściami edukacyjnymi do lokalnych przedsiębiorców.
§ 6. ZASADY REALIZACJI I RODZAJE ZAJĘĆ
1. ZASADY REALIZACJI I RODZAJE ZAJĘĆ DODATKOWYCH I SPECJALISTYCZNYCH DLA UCZNIÓW
1) Zajęcia dodatkowe i specjalistyczne rozwijające kompetencje kluczowe dla uczniów będą realizowane w szkole w okresie: marzec – czerwiec 2019r.(10 tygodni), wrzesień – grudzień 2019r. (15 tygodni), styczeń – czerwiec 2020r. (17 tygodni) oraz wrzesień – grudzień 2020r.
(12 tygodni).
2) Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli, którzy opracują autorskie programy nauczania, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów.
3) W sytuacji wyjątkowej możliwe jest zatrudnienie nauczycieli spoza placówki, ale z terenu Gminy i Miasta Koziegłowy.
4) Nabór uczniów do zajęć wg procedury opisanej w § 7 niniejszego regulaminu.
5) Liczbę grup dla zajęć z matematyki, języka angielskiego i doradztwa zawodowego określa się indywidualnie w zależności od rodzaju wsparcia i zdiagnozowanych potrzeb uczniów. Nie może być ona jednak mniejsza niż:
- 8 grup po min. 8 uczniów – zajęcia wspierające z matematyki (2h/tyg.) oraz zajęcia wspierające z języka angielskiego (2h/ tyg.),
- 5 grup po min. 5 osób - zajęcia rozwijające z matematyki (1h/ tyg.) oraz zajęcia „Angliści – odkrywcy” (1h/ tyg.),
- 2 grupy uczniów z kl. VIII – warsztaty z doradztwa zawodowego (2x 2h) oraz 30h konsultacji indywidualnych z doradcą zawodowym.
6) Dyrektor szkoły ogłasza informację o szczegółowym harmonogramie realizacji poszczególnych rodzajów zajęć dla każdej z grup zajęciowych poprzez zamieszczenie na stronie internetowej szkoły.
2. ZASADY REALIZACJI SZKOLEŃ I WARSZTATÓW DOSKONALĄCYCH DLA NAUCZYCIELI
1) Szkolenia i warsztaty doskonalące dla nauczycieli realizowane są zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami i zgodnie z zadaniami założonymi
w projekcie.
2) Szkolenia i warsztaty są przeznaczone dla nauczycieli zatrudnionych do realizacji projektu, nauczycieli języków obcych i nauczycieli przedmiotów ścisłych.
3) Szkolenia i warsztaty dla nauczycieli przeprowadzone będą przez wykonawców zewnętrznych, którzy zapewnią wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną.
§ 7. ZASADY REKRUTACJI
- Uczniowie/uczennice będą rekrutowani w lutym roku szkolnego 2018/2019.
- Koordynator szkolny zadba o właściwy proces informacyjny - informacje o naborze będą powszechnie dostępne dla wszystkich przedstawicieli grupy docelowej, bez względu na płeć.
- Proces rekrutacji będzie przebiegał zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, każdy z potencjalnych uczestników (uczeń/uczennica) będzie miał jednakowy dostęp do zaplanowanych w projekcie form wsparcia bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznanie lub światopogląd, orientację seksualną.
- Osoby zainteresowane wzięciem udziału w projekcie złożą koordynatorowi szkolnemu formularz zgłoszeniowy – deklarację (Załącznik nr 1) oraz oświadczenie (Załącznik nr 2).
- Uczniowie/uczennice mogą uczestniczyć w więcej niż jednej formie zajęć.
- O pierwszeństwie udziału będzie decydowała średnia ocen, tzn. na zajęcia wyrównawcze jako pierwsi zostaną przyjęci uczniowie
z najniższymi wynikami, natomiast na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe - uczniowie z najwyższymi wynikami. - Rekrutacji do udziału w projekcie dokonuje Komisja Kwalifikacyjna, w skład której wchodzi: dyrektor, wicedyrektor i koordynator szkolny projektu.
- Z posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej sporządza się protokół zawierający szkolną listę uczestników projektu oraz rezerwową szkolną listę kandydatów na uczestników projektu – jeśli została utworzona – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3.
- W przypadku niezrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca do momentu zrekrutowania pełnej grupy wskazanej w projekcie.
- W przypadku, gdy liczba osób chętnych przewyższy liczbę dostępnych miejsc utworzone zostaną listy rezerwowe.
§ 8. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
- Uczestnik projektu ma prawo do:
1) uczestniczenia w nieodpłatnych formach wsparcia przewidzianych w ramach projektu,
2) korzystania z materiałów zapewnionych w okresie udzielanego wsparcia,
3) korzystania z pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby projektu.
- Uczestnik zobowiązany jest do:
1) uczestniczenia w formach wsparcia w pełnym zakresie przewidzianym programem, przy minimum 75% obecności,
2) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia oraz kulturalnego zachowania,
3) przystępowania do różnorodnych form diagnostycznych sprawdzających postępy w nauce,
4) wypełniania ankiet i formularzy związanych z realizowanym projektem,
5) złożenia usprawiedliwienia w przypadku nieobecności - dopuszcza się usprawiedliwione nieobecności spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi. Pisemne usprawiedliwienie podpisane przez opiekuna prawnego ucznia/uczennicy dołącza się do szkolnej dokumentacji projektowej (Załącznik nr 4),
6) udostępniania danych osobowych niezbędnych do realizacji projektu,
7) informowania o wszelkich zmianach swoich danych kontaktowych celem umożliwienia Beneficjentowi projektu wywiązywania się z obowiązków dotyczących sprawozdawczości i monitoringu projektu.
§ 9. REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie tylko w przypadkach uzasadnionych zdarzeń losowych. Opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia w tym fakcie wraz
z podaniem przyczyny rezygnacji –Załącznik nr 5. - Pisemna rezygnacja składana jest do szkolnego koordynatora.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika projektu, udział w projekcie proponowany jest kolejnemu kandydatowi z listy rezerwowej lub innemu uczestnikowi wskazanemu przez szkolnego koordynatora.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest dostępny na stronach internetowych: Zespołu Szkół w Koziegłowach i Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy.
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian do Regulaminu, o których opiekunowie prawni uczniów biorących udział
w zajęciach dodatkowych będą niezwłocznie informowani poprzez stronę internetową szkoły oraz za pośrednictwem szkolnego koordynatora.