TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Jest to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Zrównoważenie różnych funkcji mózgu wpływa pozytywnie na rozwój dziecka, jego zachowanie, przyswajanie wiedzy oraz samoocenę.
Zespół Szkół w Koziegłowach posiada dobrze wyposażoną salę SI, w której prowadzone są zajęcia dla dzieci.
Jako terapeuta SI, w trakcie swojej wieloletniej pracy, współpracowałam z różnymi dziećmi i ich rodzicami, dzięki czemu mogłam obserwować ich rozwój, stymulowany przez zabawę podczas terapii. Dzieci uczą się przez ruch, który pomaga w wykształceniu złożonych umiejętności, a co za tym idzie radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami.
Integracja sensoryczna jest w mojej ocenie jedną z najskuteczniejszych metod terapii, która:
-
poprawia umiejętności ruchowe,
-
wpływa na radzenie sobie z emocjami, buduje wrażliwość i niweluje nerwowość,
-
poprawia koncentrację,
-
pozytywnie wpływa na rozwój mowy,
-
pozwala opanować umiejętności edukacyjne,
-
zmniejsza nadpobudliwość psychoruchową,
-
normalizuje odbiór bodźców.
Terapia bazuje na nauroplastyczności mózgu, a jej wczesne rozpoczęcie pozwala dziecku na osiągnięcie dojrzałości i gotowości do podejmowani wyzwań.
Terapeuta SI
Mirosława Stelmach-Kwoka