• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Jest to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Zrównoważenie różnych funkcji mózgu wpływa pozytywnie na rozwój dziecka, jego zachowanie, przyswajanie wiedzy oraz samoocenę.

 

Zespół Szkół w Koziegłowach posiada dobrze wyposażoną salę SI, w której prowadzone są zajęcia dla dzieci.

 

Jako terapeuta SI, w trakcie swojej wieloletniej pracy, współpracowałam z różnymi dziećmi i ich rodzicami, dzięki czemu mogłam obserwować ich rozwój, stymulowany przez zabawę podczas terapii. Dzieci uczą się przez ruch, który pomaga w wykształceniu złożonych umiejętności, a co za tym idzie radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami.

 

Integracja sensoryczna jest w mojej ocenie jedną z najskuteczniejszych metod terapii, która:

  • poprawia umiejętności ruchowe,

  • wpływa na radzenie sobie z emocjami, buduje wrażliwość i niweluje nerwowość,

  • poprawia koncentrację,

  • pozytywnie wpływa na rozwój mowy,

  • pozwala opanować umiejętności edukacyjne,

  • zmniejsza nadpobudliwość psychoruchową,

  • normalizuje odbiór bodźców.

 

Terapia bazuje na nauroplastyczności mózgu, a jej wczesne rozpoczęcie pozwala dziecku na osiągnięcie dojrzałości i gotowości do podejmowani wyzwań.

 

 

Terapeuta SI

Mirosława Stelmach-Kwoka